Friday, 5 August 2011

BaDaN Tak DApaT TipU BaJU

situasi 1

di butik pakaian



 





 




situasi 2

di bazar ramadhan




 

 




Badan saiz XL nak pakai baju saiz S memang menyeksakan...sebab itu gua cakap baju memang tak dapat ditipu oleh saiz badan kite...kalau badan "sihat" pakai baju kecik pon still nampak "sihat"...hehehehe
peganglah pada peribahasa ni

"UKUR SPENDAR DI PONGGONG SENDIRI"

kalau spendar/boxer kamoo di ukur pada ponggong orang lain memang akan longgar atau terlebih ketat...dalam bahasa mudahnya tak sepadan ...so pikir kan lah
tepuk dada tanya hati




p/s:kepada si gadis,pakailah sopan ketika di bazar ramadhan supaya kamoo tidak mengurangkan pahala orang lain dan pahala diri sendiri..terima kasih

33 comments:

D.A.Y.A.H said...

entry besh..peribahasa pon bagos..haha

cucu umie said...

sebb itu tidak kire sesiapa pon tgok bju yg sesuai.jgn dok nak pakai bju adik2 plak..hoho

Finaz Jaafar said...

seriously thumbs up for this entry !!!
mmg ptut nk beli n pky bju kne la tgk n ukur diri sndri agr tak dibadutkan org lain=)

Dhiya Fariza said...

peribahasa terbaik!

mimi fatin said...

bgus entri nih :)

HAFIZAH HAIRI said...

huhu . best . :D

Intan Nabilah said...

aduhai ! kalau guna peribahasa itu dalam paper BM boleh dapat markah bonus x ? huhu...



intan baru tulis cerita ini http://intannabilahzaini.blogspot.com/2011/08/nak-tambah-pahala-pada-bulan-ramadan-x.html

Rozuan Ismail said...

haha.dasar tak sedar diri.huhu

Adam Idris said...

haaaaaaa ukur baju dibadan sendiri, lagi satu sebab kalau beli baju raya, amik saiz besar, sebab time puasa ni memanglah, kecik kurus, haha

IMANSHAH said...

betoi2..ambo setuju..opps dah buncit

mate luah said...

hahahaa.. siot jeee...ahaha

sleeping_maniac90 said...

ukur bju di bdan sdri la jwbnye..
hehehehe

mira madihah said...

ukur spenda di bontot sendiri? haha, nice nice.

berlabuj-labuhan dan longgarkan lebih manis :)

Engku Sofea said...

naice :P

Cahaya Fajar said...

lwk kot..apa yg pntg,jaga mata time puasa.oppss!!!^^

aziyati saidin said...

nice peribahase..tak prnh dgr lg ;)

blog-tips-kurus said...

kalau dari kecik tak diajar menutup aurat..

M.E Z.A.F.I.R.A.H said...

sokong!! jgn pakai seksi2... xbaik..hehe

buDAK keCIK said...

ukur spender di punggung sendiri?? haha. tetiba tringat kisah adik laki ak prgi bli spender saiz budak!! memang x muat la kan. kahkah

Ema Razali said...

peribahasa baru! haha

N A T A S Y A ツ said...

haha, lawak la peribahasa nye :DD

*lame tak gi pasar Ramadan

milo said...

haha..kasi kat cekgu BM la peribahasa ni..wat masuk solan lam exam..hehe.. :P

milo said...

haha..kasi kat cekgu BM la peribahasa ni..wat masuk solan lam exam..hehe.. :P

fiq. said...

pepatah l****,,
hahahah

badan saiz gedabak ade perasaan nak beli baju saiz xxs...

kan2?

ZURAINI said...

adoyy.. bagus betul peribahasa. haha

Sarah Mohd Saleh said...

kurang2kan lahh bermaksiat di bulan ramadan. ;)

shafiqabdshukor said...

hahahaha..
nice..

Cahaya Mata @ Nurul Are Inn said...

law spentot longar sgt tkut tlonder plak :D

misspurple said...

hahaha :)

wawa meiko said...

Entry ang memang membina habis bro . keep it up ! :D

Naz said...

baru tau maksud sarung nangka tu ape..
sblum ni pnah dengar je..hihi xD

i'm ezza haniza said...

hahahaha! sumpah lawak!

syira tenSai said...

hehehehe..sgat stuju dgn p0st nie..huhu