Wednesday, 17 August 2011

FeNOmeNa BuLan PosE


malas nak lukis sume orang,hihi
gambaran 1






gambaran 2


Ni besenyer fenomena bese kite lihat la bile dah masuk  pertengahan bulan pose..ramai sibuk  beli baju raya,keletihan berbuka pose,dah hilang semangat nak terawikh…masa awal-awal pose penuh je masjid kan..heheheh…bese la tu fenomena norma setiap tahun…

Note:terawikh memang tak wajib tapi benda tu datang sekali je setahun..
Note:buatlah sesuatu dengan tawadhuk dan pahala terawikh tu besar..kalau rasa dosa banyak,kejarlah pahala..

"Tepuk dada Tanya hati"

34 comments:

blog-tips-kurus said...

bila dah tua ni, rasa sayang sgt klu miss terawih..

Cahaya Mata @ Nurul Are Inn said...

Tgok besok nk puasa, silap2 pak imam je tgl huhu..

ArulchelseA said...

tengol bila tingal seari je puasa..tingal 3 org je makmum..

bibi bibo said...

smlm aku g traweh pon tgl skit je orang .

sleeping_maniac90 said...

mmg da bese la cm tuh..
huhu

Fathiah Hamim said...

betul laaaa. huhuhu

Nurul Rafhana said...

eh ok la tuuu..daripada tinggal tok imam je kan...syok sndiri laa nampak nye..hehe..

aku said...

tetibe surau/masjid jd luas..ye dak?haha

nadia fatihah said...

ha'ah, betul tu..bila dah makin dekat ngan raya, makin kurang saf. dah tak peduli dah ngan lailatulqadar ke ape, sebab dok sebok lailatulkamdar. kihkih :P

asyrafNAKjadiLEBIHbaik said...

emm..time muda ni la kene rebut tarawih...
tazkirah yg baik...

acap
to my blog - Acapsuur (>,<)

Nazryn Mishar said...

haha! 3saf tu yang buat 8rakaat. yang buat 21 tu juz tggl satu saf je~ :D

♥cOkLaT sTrAwBeRrY♥ said...

haha...itulhaa..~~ble da smpai hjung2 ny,,hlanglhaa smue smangat utk terawih..fkir nak raye jew...=,=

Cik Adi said...

ok la tu 3 saf. masjid kat umah i plak 2 saf.kurang satu. haha. satu saf pun 10org jek. xD

:: Cucu Niena :: said...

diorg terawikh kt umah kowt..tu yg berkurang kt surau2 tu :)

♛I'm Eqa♛ said...

surau dekat majid eqa ah mcm tu la . hee ~

Hang Leo said...

blog-tips-kurus:memang r,bese time muda orang kurang alert..tp bersyukur la tak hanyut sampai bile2,alhamdulillah:)

Hang Leo said...

Cahaya Mata @ Nurul Are Inn:klu pak imam je tinggal..teruk bebeno ler tu,,hihi

Hang Leo said...

ArulchelseA:tulah..sume busy,utamakan raya daripada bulan ramdhan..ntah jumpe ke tidak lagi ramdhan depan :)

Hang Leo said...

bibi bibo:it's ok ..y pnting kamoo pergi terawih..bagus2

Hang Leo said...

sleeping_maniac90:tulah..sume orang akan ckp gitu.

Hang Leo said...

Fathiah Hamim:btul le tu:)

Hang Leo said...

Nurul Rafhana:hehehe,mmg la tp kalau ramai jemaah lagi bagus kan:)

Hang Leo said...

aku:tulah..masjid jadik luas..moreh berlambak-lambak..orang pun dah tak heran dgn moreh,,hihihi..perlu daya tarikan lebih kuat kot

Hang Leo said...

nadia fatihah:haha..untung tokey kamdar klu macam tu:)

Hang Leo said...

asyrafNAKjadiLEBIHbaik:thnaks..btul tu:)

Hang Leo said...

Nazryn Mishar:tula,tp ok la ada dtg buat 8 tp kehadiran yang makin berkurangan jadi persoalan:)

Hang Leo said...

♥cOkLaT sTrAwBeRrY♥:hahaha..moga2,tahun dpan ada lagi untuk kite blake:)

Hang Leo said...

Cik Adi:hahah..sebb rmai sibuk beli langsir raya:)

Hang Leo said...

:: Cucu Niena :maybe la kot,xpe2,pikir positive..ye dak?hehe

Hang Leo said...

♛I'm Eqa♛:sebab tu fenomena ni jadi normal setiap bulan rmadhan..

Burung Hebat said...

betul la cakap ko tu...manfaatkan masa yang ada ni

Kak Dara said...

pakai mai masjid sume ek..cian tok imam sikit jemaah:)

A | R said...

biasalah.. iman turun naik.. gambar terbaikk ah.

Khairil said...

memang kena bro entry ni dgn fenomena bulan puasa...betul...tambah2 lagi kalau dekat2 nak raya...lagi berkurangan...huhu