Monday, 23 May 2011

BAGUSLAH KLU MACAM TU ...

hye,just short entry.....

dari google
 -memetik kata dalam bukunya bob lokman---aku,isabella dan tok kenali: "kita y sntiasa di sibukkan  dengan nikmat dan candu dunia kadangkala terlupa bahawa kita stiap hari diziarahi malaikat maut.maut y tidak mengenal usia.bukan syarat tua atau muda"

-shah kamikaze dapat hidayah selepas bertemu iman satu masjidil haram,sheikh abdul rahman as sudais semasa merayau di utara

  
2 orang artis ni telah insaf kembali ke pangkal jalan .berbagai rintangan mereka trmpuhi untuk menjadi seperti diri mereka sekarang.
aku suka bile bace paper metro  22/5/2011 pasal diorang ni..baguslah..ak sokong la diorang nak berubah..benda baik,ak sokong jela..x kan nak kritik lak,,hehehehehe

tapi ada "segelintir" pihak pandang serong kat artis yang bertaubat ni,mulut orang macam ne nak jaga kan..ada yang memperlekehkan mereka..

"ala sekejap je tu"
"saje je tu nak cari publisiti murahan"
"trend artis kita supaya wartawan kejar mereka"

ak kurang suke apabila orang di sekeliling ak berpendapat macam tu...
ala,yang korang nak downkan mereka tu apsal ..
kite kena sedar la kite bukan bek sangat pun nak ukur buruk baik seseorang..
ak pun sedar ak bukan baik pun..
apa kata kite support je perubahan mereka yang bertaubat ni..mereka kan nk berubah ke arah kebaikan..bgus kan..so aku supoort perubahan mereka ni :)

p/s:untuk orang y berpandangan serong .huhuhuhu
    

9 comments:

gadis bunga said...

alaaa . bese lah tu . tak leh tengok orang senang ouh . tu yang mulot tak reti jage , tahu nak kutok orang jeh . orang baik dikutok . orang jahat lagi lah habes dikutok

rara pinkmafia said...

tu lah pasal kan.manusia ni,tambah lagik bile yg nama nya melayu,tak penah nk sokong,bila takde yg sokong n bg semangat,cm mana mereka nk teruskan perjalanan hidup,takpe lah,biarlah dorg nk kata apa,yg penting rara pon hepy dgn perubahan mereka.

Haryanie Ninie said...

hem...xkan betol slagi salah....dan xkan salah slagi betol....
sebaik2 manusia itu der gak jahatnya...sejahat2 manusia itu der gak baiknya...hehehhe...stiap org der hak masing2..spe lah kita untuk mnilai hidup org lain....hanya pendapat...hehehe...

Rozuan Ismail said...

itulah orang kita,buat baik nak kutuk,buat jahat nak kutuk.

jee jijie said...

kritikan dari diorang tu sebenarnya 1 cabaran untuk mereka yang nak berubah ke arah kebaikan. tulah namanya dugaan.

fahmimustakim said...

saya support jugak..tapi kesian kat bob lokman, ada ahli politik cop dia dah lari dri 'jalan yang benar' bila dia masuk pas lepas dri umno..politik politik.. =.=

budak_baik said...

bkn nak kutuk tp ade yg bob lokman ckp.. ntah x ingt dh die ckp ape tp memang tak patut ah die ckp cm tu.. nway, aku paling suke kalo artis berubah ke arah kebaikan.. tp, kalo masuk bab politik, ntah la.. bosan ngan politik malaysia..

arryani said...

org bole ckp apa saja..yg pnnting perubahan itu ikhlas.. lantak p ngan dorang yg mmg kuat mengata tu..

Cerita Aku said...

Klu dia kata dia dah insaf, sepatutnya dia dok pondok mengaji dan bukannya parti politik...tu yg org kurang nak respek kot hehe