Friday, 17 June 2011

BOmoH KAki kENCING










hai ...
kali ini aku nak citer pasal bomoh2 ni...
ni berkaitan dengan susulan kematian seorang pemuda mati akibat dikerjakan oleh bomoh siam di kuala terengganu...
kematian lelaki tu akibat lemas kerana terlalu banyak air yang dipaksa minum oleh bomoh tersebut dikatakan mampu membuang penyakit ganjilnya itu..

yang aku x faham sekarang ni kenapa masih ada golongan yang percayakan bomoh-bomoh ni..padahal beberapa orang ahli keluarga turut menemaninya..pemuda tu dah pengsan dua kali tak kan lah ahli keluarganya tak pelik...tulah taksub sangat...
sekolah tinggi-tinggi,tapi bodoh bertingkat-tingkat... 

sekarang banyak rawatan alternatif yang diperkenalkan contonya darussifa'...rawatan berasakan ayat al-quran..
daripada korang percaye bomoh-bomoh yang entah berpaksikan kepercayaan ape pun aku x taw...
sampai ada jugak kena rogol ngan bomoh bagi buang makhluk halus..

sedih la mati kerana naif sangat dalam benda gini..
harap sangat la orang2 kat luar sana cukup2 la caye kat bomoh ni..benda-benda macam ni perlu la di tetekberatkan..
 belajarlah dari pengalaman orang lain..









p/s:kartun kat atas tu salah satu situasi kenape orang nak sangat jumpe bomoh...klu dah jodoh x kemana kan..
xpercaye tgok bawah ni,heheheheh




*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

23 comments:

buDAK keCIK said...

woho. cantik ah mkwe demo.. tp nape napok cam tua sgt?? haha

i'm ezza haniza said...

amboii..tinggi cita2.

Hang Leo said...

budak kecik;..xpe dengar kata dia taste budak muda,,hehehehe

ezza:hahahah..xdelah,men2 je..:)

ShafiqIzwan said...

gambo ngelah dokleh blah or. hhahhaa.

ChiJajaT said...

nakhai...bcintan dgn artis 2..hehee..:)

Rozuan Ismail said...

erk.memang suka pompuan tua ke?

azie said...

cun nya marka dia hehe

Tulip Putih said...

eee...tlg la..hahha

cik huda said...

hahahaha. siot je kau kori

mohd shahir said...

agak2 la gmbr..ko tau x rozita che wan kapel ngan aku skrg...shahir...

Murni Yusoff said...

haha...bomoh membomoh nie xleh cayo sgt..stuju! =)

amir aizat said...

haha gmbr last ni mmg panas.knp mesti rcw hah?

Hang Leo said...

shafiqizwan:hehhee..gmbo mahal tu.

chijajaT:hihihi..artis tu nak sgt posing..kami x bercinta,,hahaha

rozuan:aku x niat pn nak pasang ngan pmpuan tua..tapi RCW kan suke ngan orang lebih muda,,hihih

azie:hehee..marka la sangat kan..:)

tulip: awok jeles ke??hahaha

cik huda:hehehe..eh,kawan sekelas lama,hehehe

shahir:gua x kire..lu abang long ke ayahnda ke,rozita che wan gua punyer,,hahahah

murni yusuf:btul2..bnyak yang terpesong..

amir aizat:haha..hot sperti RCW..sebabnyer,,hahaha,,ak pun x taw..

Ummi Alesya Sofea said...

hihi,minat rozita yer..

ANASTASIA said...

chantek makwe. habis la shahir lepas neh melepas. kekekeke .. (^_^)

bantalbucuk said...

hahaha..tak tahan betul gambar last tu..sian shahir..de pesaing hebat..hehe

Maghfiratul Helma said...

lawa betul picture yang bawah sekali tuh . haha :D

Yaya Zamimi said...

itu ah..ada tu blaja obersea kt Al-Azhar lg..tapi... =='

p/s: kau mmg secocok dgn RCW! cayalah lu!!

Siti Arfah said...

Trlalu percaye bnd karut . Cmtu la jdinye . Nauzubillahiminzaliq dpd trjerumus prcye prkare2 cmni

bella lim said...

:) kolotlah percaya benda karut marut ni.

czueka zulaikha said...

perghhh. gambar last tu, shahir konfem nangis tengok!

Burung Hebat said...

perghh..rozita che wan tu..badan tip top..xpe bro...janda pun masih bergetah..i support u!!! hahahahha

ain revival said...

comey owh~pndai edit~

edit gmbar ak ng apex boleyh..hahha