Thursday 23 June 2011

PAK KEMUT DAN M.L.M

Di suatu pagi yang dingin,angin bertiup slow2,burung-burung berterbangan,sementara siput babi tidak lekang dengan senyumannya tersenyum ceria..
aku yang kelaparan di pagi hari,singgah di warung PAK KEMUT kerana x mampu nak brekfes kat keepsi.. aku menikmati nasi lemak buatan MAK KEMUT yang sungguh sedap dan lazat sehingga terkemut-kemut…..
tibe-tibe,datang la seorang pemuda dengan berpakaian kemas menuju ke meja aku ngan Pak  kemut..
selepas memperkenalkan diri..rupanya pemuda ni budak MLM..lepas tu
pemuda tu start promote segala bagai..terserlah kepoyoannya time bercakap tu..
aku melihat pak kemut dah terkemut-kemut menahan marah ..mana tak nyer pemuda tu duk promote MLM sampai sejam..buang masa je…siap paksa2 lagi..even,aku cakap x nak join..





Aku benci orang paksa aku join MLM sebab:
-aku memang x suke di paksa
-bukan tanggunjawab aku nak kasi dia kaya bila aku jadi downline dia.
-aku benci orang ambik gambo ngan duit,pastu tag kawan2 lam facebook..cam celake
-ari2 duk update lam fb pasal MLM tu..
-duk tayang slip gaji..x kebulurnya aku klu x join MLM tu
-aku x nak orang yang promote kat aku kena maki.
-aku menyampah ngan ayatnya yang sangat poyo
-ambik gambar depan kereta mahal2.pastu publish kat facebook nak menunjukkan dia kaya lepas masuk MLM tu
-harta kita dapat tu sementara je..tuhan nak tarik nikmat tu sekelip mata je..so,x payah nak berlagak..
-aku kesian pak kemut,buruk benar bila dia terkemut-kemut nak marah tadi.hehehe


Kesimpulannya:
-jangan ajak aku masuk MLM
-jangan tag aku kat gambo ko posing ngan duit

39 comments:

safurara said...

same lah kite.tak suke gak.annoying.

Unknown said...

annoying.disgusting.celaka.tak suka org promote benda alah tuh

feyza said...

sya pun tak suka jugakk~

Haryanie Ninie said...

hahaha...:P

arituarini said...

kalau bg aku duit aku join la.tiap2 buln bg duit..tk yah buat apa2.nak la aku..kih kih kih kih

Cik Suheela said...

serius i pun mmg benci gila MLM..smua MLM menindas org bawah..suruh buat loan dgn bank, then bagi separuh pada dia..kakak i pernah kena dulu..serius i benci GILA kat org MLM..pakai baju serba serbi hitam mcm businessman konon..poyo..

adeeb khairudin said...

sep! tak suke jugak! dah penah kene soh g ceramah2 bagai. hah! nak ngamuk ase. trademark : ANDA HEBAT!

Unknown said...

mlm tipu je lebih :D

Shawn Razaleigh said...

lain kali lu gulung2 seringgit, lu masuk dalam lubang hidung dia.




jemput singgah leo

key-one said...

tak sume bisnes MLM terok k... diorg juzz kasi pluang...kalau tak nak juzz tolak cara baek lahh... dah keja diorang cm tu... tak kan nak duduk diam dpt duet pulak..kne lah promote... sape nk joint kalo pki kete kecik jerr... ape ahh...nme pon bisness...kne lahh ada tarikan...

Hang Leo said...

rara pinkmafia: btul tu..stuju sgt :)

Hang Leo said...

rozuan ismail:
macam ada pengalaman jugak kena promote ni..hihih..sape nak suke klu cakap nak poyo je kan..

Hang Leo said...

Miscellaneous Smiles: :)

ninie: hehehhe:)

arulchelsea:hahaha..mudah je ko nak kan..mmg diorang xnak bagi punyer ko pinjam,,hahaha

Hang Leo said...

cik suheela:
saya stuju ngn anda..heheh..klu diorang cakap elok2 ok jugak kan..ni nak bangga macam2..:)

Hang Leo said...

adeeb khairudin:
btul tu..aku pn pernah g ceramah dulu..cam sial kena tipu..pada awalnya bgataw nak g program bisnes berkaitan kos aku..bile smpai tengah jalan baru bgtaw program MLM..cam haram!!..xpasal2 ak g dengar ceramah kat bgunana MCA kat KL..dah la kena bayar rm 10..

Hang Leo said...

syrup masin:tipu x tipu aku x taw la...tapi ak x minat still nak ajak aku jugak.. :)

Hang Leo said...

Shawn Razaleigh: aku x terpikir plak idea tu..bleh try la..hahaha:)

Hang Leo said...

key-one:
-ok,saya xde kata bisnes tu terok..(bace elok2)
-saya dah tolak care baek..tp klu dah paksa-memaksa..nak cakap poyo2..manusia mana x mnyamapah
(bace btul2)
-mmg la keje diorang macam tu,dah orang xnak masuk.jgn paksa..ke budak2 MLM x balaja sivik??
-mana2 bisnes pun mmg kena ada tarikan..masalah utama saya dah tolak awal2 lagi..hati dah tertutup utk benda2 gini..paksaan bukan langkah utk berjaya dalam berniaga...sy pun seorang peniaga,so i know..


just pendapat je.. :)

AyuNi sALLeH said...

haha . true :)

. said...

bnci menatang tu !!

cam sial jeah !!

Ibu Aqmar said...

terjebak gak dulu...hehe :)

Juliana Jamalluddin said...

dapat duit mase mula-mula join je pun. lpas berbulan senyap ntah kemana. haish.. ni adalah experience dpd seorang kawan yang tak dengar kata.hehe mujur tak join. hee :)

Bob Merley said...

aku pon benci gile kalo org tag aku kat gambar duit. cam aku xde duit sangat.

Unknown said...

lawak la..dulu hampir terjebak ngn mlm fb ni...last2 nasib bek sedar awal..haishh

czueka zulaikha said...

org MLM dtg rumah.
selambe aje aku sound.
bang, kalau da kaye msk MLM asal dtg sni jalan kaki :P hahaha
terus dia mintak diri!

MIQA said...

Kite bako je.... LOL

Fyqa said...

muahahaha

steady lahh !

ishiko said...

ni org pggl xpahm bhsa ^^

Hasnita Hassan said...

hahaha kelako bebeno :P

Burung Hebat said...

ni terbek bro..gua mmg fuck budak promote MLM kat aku...gua pn sama x suke di paksa...cam kimak.

tp gua tergelak jugak r dengan pak kemut..terkemut-kemut,hahahaha..mmg mak kemut memberi kemutan istemewa la..ahahha

bro..tolong promote blog gua ley??gua masih baru..mentah lagi,,hihih

budakkuat said...

hahha kn,mympah kn =D

- said...

siput babi tidak lekang dengn senyumannya tersenyum ceria..saya komen sambil mengemut..HAHA :D

Magnesiumize Meon said...

Urm taw xpe. Saya selalu buang tag kalo ade kwn tag gambar duet bagai. Sebab saya x berminat pon. HAHA.

bantalbucuk said...

betul la..diorang suka paksa2 tau..tak suka betul..huhu

ika said...

salam bang..kt cni kitorg nk twarkn kt abg cmne care2 nk jd kaye..snang je bang..juz folow kitorg..dis my card...ahaa...btul 2 nme sy..ok sy nk ajk abg join MLM...yea..sy mmg pkse abg skang ni...HAHAHA..

oke2...pndpat anda sy trime...
nk wat cmne nme pon MLM...kn3??
saboorr je laaa eaa..kem slm kt pkcik kemot..HAHA...
nice entry~~

list ayt HANG LEO yg wat den meroyan skjap:
* sementara siput babi tidak lekang dengan senyumannya tersenyum ceria

nik lan nik mat said...

lu bg fak kat muka die..pstu bla terus

Anonymous said...

xsuke jugak...esp bile kawan da lame xjumpe..igt nak sembang2 rupe2nye agenda mlm...dem

kokser kokdam said...

suh diye baya air minum kamoo pastu blah.. hahahaha

Unknown said...

setuju.benci mlm laah,hahah